Beställning och betalning
För att handla hos oss behöver du vara 18 år. Från 16 år får du handla hos oss om du handlar tillsammans med eller med godkännande av målsman.
Minsta ordervärde är 100kr.
I alla priser ingår moms med 25 procent.
Avtal om köp träffas i och med det att du mottar en orderbekräftelse via e-post efter att du lagt en order och slutfört betalning.
Vi har i dagsläget dessvärre ingen möjlighet att skicka varor utanför Sverige.
Betalning gör du via bank/kreditkort, direktbetalning, faktura, delbetalning, banköverföring via Trustly eller Swish. Vi använder Svea Bank Checkout för alla transaktioner med SSL, 3D-Secure och maximal säkerhet. Inga kostnader för fakturaavgift eller andra betalavgifter tillkommer i kassan när du använder Svea Bank checkout hos oss. Läs mer om detta under SVEAs betalningsvillkor på denna länken. Har du handlat via delbetalning eller faktura kan du logga in på Sveas hemsida för att få reda på aktuell status på ditt köp. Logga in via denna länk: Svea bank login
Har du problem att logga in på ditt konto? Testa då först att rensa cashen på din dator. Använd gärna https://www.rensacachen.nu/
Produkter
EGET LAGER I SVERIGE: Många av varorna som finns till försäljning finns i Maskeradkungens egna lager i skånska Vellinge. Dessa varor är märkta med "leveranstid 1-3 dagar". Dessa varor skickas till dig nästkommande vardag-/arbetsdag och leveranstiden är normalt 2-4 arbetsdagar. Under högsäsong, t.ex. dagarna före julafton, kan det dock ta längre tid. Beställer du mindre saker såsom klistermärken eller tatueringar så skickas detta som brev och är då ej spårbart. Beställer du större produkter såsom maskeraddräkter eller en skolväska så skickas detta med Postnords tjänst varubrev. En spårningslänk skickas då ut till dig per email i samband med att försändelsen skickas från vårt lager.
LAGER I EUROPA: För att kunna erbjuda dig som kund ett så brett sortiment som möjligt samarbetar vi med europeiska leverantörer som skickar varan direkt hem till dig. När du beställer av dessa varor så är leveranstiden normalt 5-8 arbetsdagar. Dessa produkter är märkta med "leveranstid 5-8 dagar".
Om du söker en vara som du inte hittar hos oss så kontakta och tipsa oss gärna. Antingen är det en vara som är på väg in till oss eller så kan det vara något som vi kan ta in i vårt sortiment längre fram. Vi försöker hela tiden att i samråd med våra kunder bredda vårt sortiment och hitta nya spännande produkter.
Hela vårt sortiment visas i realtid på hemsidan.
Leverans
Leveranstiden från vårt eget lager i Vellinge är 2-4 arbetsdagar. Leveranstiden på produkter som skickas direkt från våra europeiska samarbetspartners är normalt 5-8 arbetsdagar. Under högsäsong, t.ex. veckan före julafton, kan det dock ta längre tid. Inom Sverige skickas din beställning med Postnord. När du har beställt varor från våra europesiska leverantörer så skickas det vanligtvis med DPD eller GLS. GLS samarbetar med Schenker. Därför kan du spåra din GLS-sändning via Schenker så snart den ankommit Sverige.
På beställningar upp till 600 kronor utgår en enhetsfrakt på 49 kronor. På beställningar över 600 kronor skickas din beställning fraktfritt.
Ångra / ändra köp
Du har 30 dagars öppet köp på det du beställer även vid bruten förpackning om det krävts för att undersöka produkten. Har produkten blivit skadad har vi rätt att värdera hur stort säljvärdet minskat och dra av detta belopp från summan att återbetala till dig. Kontakta vår kundtjänst under "kontakta oss" för instruktioner om hur du ska gå till väga för att returnera.
Om du vill göra en ändring på din order så kontakta vår kundtjänst snarast möjligt under "kontakta oss" om vad du vill ändra på din beställning så ska vi göra allt för att försöka lösa det.
Vill du avbeställa din order så kontakta vår kundtjänst snarast möjligt under "kontakta oss". Förutsatt att vi inte hunnit packa och skicka iväg din beställning är det inga problem att avbeställa
Reklamation
Om en produkt du köpt hos oss uppvisar en defekt har du rätt att reklamera den. Rätten gäller tillverkningsfel, materialfel eller fel som uppkommit trots normalt användande. Vi hanterar varje ärende individuellt, så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna.
Så här gör du för att reklamera en vara:
Klicka på "kontakta oss", så kommer du till vårt kontaktformulär. Vänligen fyll i e-postadress samt en beskrivning av felet samt hur det uppkommit och skicka in beskrivningen till oss. Du kan även bifoga bilder. Vi ser över ditt ärende så fort som möjligt och kontaktar dig inom några dagar.
Personuppgifter och cookies
Vi tar ansvar för alla personuppgifter, till exempel namn, adress och e-post, som du lämnar till oss eller som vi får del av när du handlar hos oss. Alla sådana uppgifter används endast inom företagets datasystem och hanteras i enlighet med Svenska Personuppgiftslagen (PUL). Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig och ge dig god service. Det kan handla om att leverera de varor du beställt, meddela orderstatus, eller att delge dig information om nyheter, kampanjer och erbjudanden.
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats informeras om användning av cookies. När du besöker vår webbplats sparas så kallade ”cookies” på din dator. Dessa används bland annat för att hålla reda på vilka varor du lagt i varukorgen och om du inte har cookies aktiverat i din webbläsare kommer du inte kunna genomföra ett köp. Om du har inaktiverat cookies kommer du dock fortfarande kunna surfa runt på vår webbplats.
Övrigt
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.
Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” i produktinformation och kataloger och för att produktbilder inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende. Hur färgen i bilder återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och vilka inställningar den har.
Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.